Degus iFokus

Degus

Etikettatt-äga-degus
Läst 934 ggr
thenewbreed
2

Välkommen hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hämtade jag mina två hanar. Beställa från djuraffär gör jag absolut inte om och det rekommenderar jag verkligen inte.

Söta är de båda två men jag har ingen aning om ålder, vad de har ätit innan som extra foder. Jag är osäker på färgen också. Jag beställde två vitfärgade men de här två ser blåa ut. Inte för att det spelar så mycket roll.
Jag skulle tippa på att de är några månader gammla, kanske 3 eller 4. Men jag har ingen aning. Ungar är det i alla fall. Lika stora som fullvuxna gerbiler.

Den ena är social, kommer upp i handen, klättrar överallt i hela buren, undersöker, Slickar på fingrarna och ja en liten pajas är han. Den andre är mer försiktig och häckar hellre i boet tills det är säkert utanför.
Jag kan inte se skillnad på dem på annat sätt så än har de inte fått något namn. Ett namn som jag vet att de ska få är "Marmite" men behöver fortfarande ett namn till C:

Och här är den enda bra bilden jag hann få av 7 tagna. :)

Medarbetare på bildredigering! :)

Adrina
0

Nä, så söt och grattis till tillskottet! Om de är beställda från djuraffär bör du kolla könet på båda så de är av samma kön. Vi beställde en gång också och då fick vi varsitt kön vilket inte upptäcktes förren 3 år senare när den ena fick ungar!

hhejlollo
0

Grattis till nytillskotten! Jag kan inte säga till 100% vilken färg han har på bilden men om du får fler bilder kan du lägga upp så hjälper ja dig!:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

thenewbreed
0

#1 tack! de är hur söta som helst och jag är så himla fascinerad av dem båda, alla ljud dem gör och alla beteenden. Jätte spännande!!
Hmm okey, ska kolla morgon om båda har samma kön C:

#2 Jag fotar mer i morgon när de hunnit vila sig och så där. Ville inte ta för många idag då det kan var lite stressande med en kamera i ansiktet som låter ^^

thenewbreed
0

jag måste bara berätta. En av deras trä-broar trillade så jag smög in med handen i buren för att fixa till den och helt plötsligt hade jag en degs på axeln.
Och den blygaste satt på hustaket och försökte ta sig upp på amen men vågade inte riktigt.

Jag blir så glad. Jag trodde inte de skulle våga men ingen av dem verkar speciellt rädd för handen när man sträcker den mot dem och så där. De nosar bara eller nafsar/slickar C: