Jag blir så glad!
Inte en endaste gång har jag mutat mina små nykomlingar med mat. när jag kommer till buren så kastar de sig mot gallret och vill klättra upp på mig. Speciellt lille Aston älskar att sitta på axeln och kolla runt medans Marmite ska vara överallt och ingenstans på samma gång hehe. Mina små charmtroll
Jag är så glad att jag hittade degusar, de är verkligen underbara. De är så himla smarta också. nej jag vet inte ville bara skriva av mig om min lycka för dessa underbara djur. :')
Här är Aston :')
Medarbetare på bildredigering! :)
Vad kul at höra ^^
Kan påpeka att de där inta är i färgen agouti i alla fall ;)
De ser ut som Champagne agouti eller så kallat "Viltblå" FÖr de ser inte ut att vara Blåa.
#5 hmm får kolla nogare någon gång. Men surt att djuraffären lurade oss.
Men gör inte så mycket, tycker om dem oavsett färg c:
Dessa är champagne agouti då dom har brunt i sig, en agouti har svarta stickelhår så de är dom inte, en blå har Inge brunt och det har dessa två, dock så heter de inte champagne agouti här i Sverige utan heter viltblå!:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
#7 åh okey tack för att du klargjorde det för mig :)
Ingen fara!:) Dom är superfina!
Sajtvärd på degus.ifokus
#9 tack! :D
Skulle ni kunna avgöra vilken ålder de kan vara i?
Jag gissar på några månader men jag vet ju inte hur stora de blir när där vuxna så .. :s
Att döma på bilden vilket är väldigt svårt skulle jag säga mellan 10-20veckor gamla:) dom är inte så stora när man kollar på bilden med toarullen!
Sajtvärd på degus.ifokus
#11 okay, hur stora blir de på ett ungefär :D
Ca 10-12cm i kroppen och en svans på ca 7-9cm svans! Knyter du din näve (om du inte har jättesmå händer xD) så blir dom ungefär så stora i kroppen!
Sajtvärd på degus.ifokus
Så fina! :)
De ser ut att vara ganska unga. De är ungefär lika stora som mina två pojkar var när jag hämtade dem från uppfödaren, och då var de lite drygt 8 veckor.
// Sofia
#14 Tack! :)
hmm okay :s