Degu Nature?
Någon mer än jag som ger degusarna Degu Nature?
Vad tycker ni om den?
Vad ger ni annars än Degu Nature?
Jag ger inte Degu nature då den inte är speciellt bra för dom! Min får varierad kost av Carriers kanin och marsvinspellets och selective Degu, och självklart fri tillgång till ett bra hö! Kika in på degutopias hemsida så kan du läsa vilken mat som är bäst för dom!:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Ok, är degu nature för mycket fett/socker i? Nästa gång kanske vi kan titta efter ifall de har Carriers kanin och marsvinspellets. Vi har testat med Selective förut, men de gillade det inte så mycket.
Är inte så bra på engelska så när jag kollade på degutopia kunde jag inte titta efter artiklar på bra mat.
Ja de är för mycket socker och den är för fet:) Prova Carriers, en påse kostar 350:- och de är mycket i! Finns på granngården!:)
Sajtvärd på degus.ifokus
Jo dom flesta djur gör det men det slutar oftast i gråstarr eller diabetes.. Japp de är den:)
Sajtvärd på degus.ifokus
Aha, då ska jag absolut sluta med den :)
Ok, fast jag har lite svårt att åka och köpa den, bor i Linköping och närmsta Granngården ligger i Motala…
Hmm okej, men man kan köpa 10kg tror ja de är och då räcker de ett bra tag! Dessutom när du inte har så många:)
Sajtvärd på degus.ifokus
Ja, vi ska köpa det iaf, men idag så måste jag köra med Degu Nature :/ Mamma köpte nyligen 2 paket…
Ja du kan ju inte bara byta, du måste vänja dom vid de nya fodret:)
Sajtvärd på degus.ifokus
Jo, det vet jag :) De har haft andra foder också ;)
Jag tycker också degu nature innehåller för mycket spannmål & frö, men man kanske kan du ge det som godis och belöning.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
#11 Ok :)
Nu har vi påvägen till Stockholm varit på granngården i Norrköping och handlat 10 kg Carrier kanin o marsvinspellets :)
Va bra! Tro mig, du kommer bli supernöjd!
Sajtvärd på degus.ifokus
Tack, var nyss och kollade till dom, de verkar gilla det då jag inte såg något av det "utslängt" :)
Va bra! Mina kastar sig alltid över de;)
Sajtvärd på degus.ifokus
Tror dock inte att mina gör det :P
Inte? De brukar dock ta ett tag för döm att vänja sig:)
Sajtvärd på degus.ifokus
Får hoppas att dom älskar det snart ;) Dom äter det iaf ^^
Är det endast pellets i påsen, för min lilla Kurre äter inte pellets. Tidigare köpte jag en sorts mat med pellets i och det var alltid den han lämnade och vägrade äta, tills han blev för hungrig och blev tvungen att äta den.. Vilka alternativ har jag? :)
Hur gammal är han? Är han över 1år behöver han endast ett bra hö och grönsaker då och då!:)
Sajtvärd på degus.ifokus
Han är 5. Så det räcker alltså om jag köper carrier (och att han äter dåligt av den) samt ger honom hö och grönsaker då och då? :)
Vänta, nu har jag missat nåt. Ska man inte ge pellets om degusarna är över 1 år?
Var på granngården i dag så nu har min lilla Kurre fått sig nytt foder och nytt mysigt hö^^ (jag blandar i det nya fodret i det gamla, lite kan jag om degusar i alla fall ;) )