När såg ni de första signalerna?
Hejsan!
Bosse fick ju leka en del med tjejerna innan han kastrerades. Och han var väldigt intim med Daisy.
Det var lite mer än 3 veckor sedan, och hon har redan blivit större.
Har alltid läst att de tar ganska lång tid innan man ser några tecken. Men både Daisy och Doris som hennes syster heter, äter ju samma mat…leker runt samma i buren…vad jag märkt iaf. Och leker man med dom i händerna, så märker man skillnad på dom.
De hela har kommit så plötsligt känns det som, sista dagarna. Vad tror ni som hanterat gravida degusar?
Hon är ju igång som vanligt å allt, men kan de va nåt annat? Tycker det är tidigt. Börjar hon kanske "äta upp sig" i allmänhet? För att förbereda kroppen.

Hmm, kanske 6 veckor innan ungarna kom. Jag väger (vägde) mina regelbundet o då ser man ju viktökningen ganska så tydligt, men annars så är det främst den typiska päronformen som avslöjar det hela. Vanligast såg jag det ca 1 mån innan ungarna kom.
Jag såg detförst när hade päronformen på Festis.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
När kom de ungefär?
De är just lite av en päronform som börjar synas tycker jag. Med tanke på att hon har en syster, som innan var exakt lika stor, så är det väl lättare att se skillnaderna med.
Det är olika från individ till individ när man ser dräktigheten. Väg dom regelbundet så du har lite extra koll. Däremot måste hon inte vara dräktig, det kan lika gärna vara så att hon bara äter mer än sin syster men håll lite utkik!:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus