Degus iFokus

Degus

Etikettbilder-videor
Läst 1155 ggr
Roxie
2

Agility, första gången!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag snickrade jag ihop två hinder för att se om mina pojkar skulle klara av lite agility. För att vara första gången så gick det ju rätt bra.
Har man bara lite ärt-plattor så verkar de gå med på det mesta ;)

Kul att se hur fort de lär sig!

// Sofia

hhejlollo
0

De är jättekul med agility! Dock är mina tjejer mer intresserade av de än mina killar;)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[Virvelvindsflickan]
0

Riktigt fina! Och smarta, verkar det som. Skrattande

Roxie
0

Ja man ska verkligen inte underskatta deras intelligens ;P

// Sofia

Degu95
0

Jag håller mest på med trix, min Tequila kan dansa ^___^

Roxie
0

Jag har nästan lärt Marshall att snurra runt, Peavey försöker jag lära vacker tass. :)

// Sofia

Degu95
0

De är verkligen kul och intressant, dem är som små mini-hundar :D

Casiopeia
0

När jag hade tamråttor höll jag på med agillity en del, brukade tävla med dom på utställningar och vann faktiskt lite priser. Jag hade två fina uppsättningar med agilityhinder, men tyvärr sålde/gav jag bort dom när råttorna dog, då jag inte hade tänkt skaffa råttor igen.

Nu när jag ska skaffa degusar och ser det här ångrar jag mig nästan, det blir nog att börja snickra nya! Det är ju ett jättekul sätt att aktivera dom på! :)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Roxie
0

Ja det är verkligen jätteroligt. Och dessa hoppar ju verkligen :) Peavey gör nu trix (bl.a. Snurra runt) på kommando. Marshall gör det om man tecknar med handen. Båda kan vacker tass och Peavey försöker jag nu lära att sträcka sig på bakbenen på kommando ;) De är otroligt arbetsvilliga och älskar verkligen att träna och kämpa för godsaker :)

// Sofia

smurfan-13
0

Duktiga ni!

Missa inte att det finns en agilitysida här på iFokus. Även om det är mest hundfolk, så finns där några duktiga gnagare med ;)

Casiopeia
0

#8 Åh vad roligt, ser fram emot att se vad jag kan lära mina pojkar när de kommer! Har sett något klipp på dina och blev väldigt inspirerad. Mina råttor kunde komma på inkallning, pussas samt klättra upp från golvet till min axel på befallning. Vet inte om Degusar är lika benägna att klättra upp för ett byxben dock?

#9 Ah, det ska jag kolla in. Om inte annat kan man få inspiration till vilka hinder man kan bygga, om än i miniatyr.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~