Degus iFokus

Degus

Etikettbeteende-hantering
Läst 1230 ggr
ähnchen
0

Mera bråk...

Nu har mina tre herrar bestämt sig för att de inte gillar varandra längre. En bråkstake började och till slut bråkade alla med alla. Undrar hur de tänker ibland… Nu bor de i varsin del av buren och gnagar galler. Får se vilka som lugnar ner sig först och kan flytta ihop igen. Kan bli en lååång resa. Men men, upp med hakan och ta det lugnt, vad annars ska man göra. Någon som känner en bra degu-psykolog? Tungan ute

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Adrina
0

Nej vad tråkigt Obestämd Men det kanske bara är nåt de fått för sig, hoppas dem lugnar sig och de går över!

ähnchen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inga förändringar än, de bor så att alla kan se och lukta varandra utan att komma åt varandra. Flash, före detta ledaren, spänner sig så fort en av de andra två kommer nära gallret. Han gnisslar tänder och följer varenda rörelse. Keks låssas vara neutral. Krümel är jag mest orolig över. Ibland så kvittrar han genom gallret som om han vill leka men vid nästa tillfälle så piper han allt han kan och attackerar gallret. Dessutom har han bestämt sig för att gnaga sönder hela buren… Han verkar vara ledsen och sur på samma gång. Någon som känner igen beteendet?

ähnchen
0

Efter en veckas burbyten två gånger om dagen har i alla fall Flash och Keks flyttat ihop igen efter ett helt okomplicerat möte. Nu ligger de och gosar medans Krümel verkar både ledsen och tokig över det. Hoppas att det går lika bra när han får träffa Flash.

Casiopeia
0

Skönt att det går åt rätt håll! Hoppas hela flocken blir sams snart igen :)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

ähnchen
0

Det går sakta framåt på degufronten. Buren är fortfarande delad men Flash och Krümel har fått träffas två gånger utan större bråk. Dock vill ingen ge efter. De kvittrar och nosar på varandra men så fort Flash försöka dominera Krümel piper Krümel, höjer rumpan och ibland boxas det. Flash blir alltid så upprörd att han gnisslar tänder. Sedan kvittrar han och de börjar om. De har inga svårigheter att hålla på så där i timmar.

Igår när de boxade som bäst försvann en av de plötsligt in i en kartong. Kort därpå följde den andre efter. Sedan hörde man bara en massa taps-taps-taps från fötterna, inte en enda pip eller andra ljud som tydde på att det blev hektiskt. Sedan kommer Flash ut och ser helt nöjd ut. Krümel dyker upp, de kvittrar, kliar varandra och går åt varsitt håll - bara för att en kort stund senare börja boxa igen… De är inte kloka de där små varelser Skrattande

ähnchen
0

Sååå. Sedan en timme sitter alla tre i samma bur igen. Vi har tillbringat tre timmar i hallen, först Flash och Krümel tillsammans tills Krümel äntligen insåg att han är underlägsen.

Sedan satte jag Keks till de andra och då fick Keks och Krümel avgöra om andra och tredje platsen. Det gjorde de bakom min rygg så jag vet inte vem som vann men någon blev i alla fall av med en liten pälstuss. Och helt plötsligt var alla överens och fick flytta in i buren.

Där har det blivit lite orolig mellan Keks och Krümel igen så jag får se om jag lämnar de ihop när jag lägger mig eller om jag separerar de för natten.