Degus iFokus

Degus

Etikettundersökningar
Läst 2240 ggr
MoaL
1

Quiz! :D

Hej allesammans!
Vi har fått en ny, jätterolig funktion här på iFokus som kallas kluringar. Det är alltså möjligheten att kunna göra små "quiz", frågesporter och mer utvecklade undersökningar. Skrattande

Här kommer alltså en enkel liten frågesport om degus, och ni får gärna göra egna sådana så mycket ni vill. ^^

Skriv gärna i tråden hur det gick för er. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

smurfan-13
0

Vad roligt! :)

Själv var jag visst superduktig på degusquiz :) Och du, jag skulle vilja se hur ett klokapselbrott ser ut på degus och hur man behandlar det :D

MoaL
0

Hahaha, ja, skulle du inte vara det skulle jag bli chockad. XD Jag suger på att komma på luriga frågor om degus. ^^

Hihi, jag vet, det vill jag också se! Skrattande Det var min hund som var inspiration till det alternativet. Tungan ute Men schh, inte avslöja mer nu! :D

Mvh,
Moa

Niklas
0

Jag hade hälften rätt. Jag trodde absolut inte att de kunde tappa svansen. :-)

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

MoaL
0

Hihi, man lär sig något nytt varje dag. FlörtSkrattande

Mvh,
Moa

Flubben
0

hade bara fel på det lagliga måtten på buren var lite osäker xD trodde det var större än vad det var :P

MoaL
0

Bra! Skrattande Ja, man önskar ju att det var det. :)

Mvh,
Moa

MoaL
0

Hihi, det är roligt att se hur olika folk har svarat. ^^ Den enda frågan alla verkar kunna eller vara överens om är nummer 1 och 12. Skrattande

Mvh,
Moa

Creation
0

Alla rätt. Skrattande Blev lite förvånad. Har aldrig ens ägt en degu och inte läst något om dem på länge. Men de är väldigt lika marsvin på många sätt, så det är väl där det liggger.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

MoaL
0

Grattis! Skrattande

Mvh,
Moa

UlrikaD
0

Jag trodde också att lagen sa att buren skulle vara större. Fast det är väl bra att man inte tror tvärtom antar jag.Skrattande

Flubben
0

#haha precis ;)

ekorren
0

Fick alla rätt…annars hade jag fått skämmas…som degusägare och t o m jobbat i djuraffär. Tungan ute

Det där med burmått är lurigt…ibland undrar man vad dom tänker på…

[lejonhuvaddärvädur]
0

Jag har ingen degus men det är ju alltid roligt i alla fall

ähnchen
0

Det gick ju nästan bra Glad

Är verkligen medelåldern 6-8 år? Trodde att medelåldern låg mellan 2-4 år (pga försöksdjurshistorik) men att en del blev upp till 8 år. Ja, som redan påpekat så lär man sig alltid något nytt Glad

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Casiopeia
0

Jag hade fel på burmåtten ( trodde också de behövde vara större!) och tänkte som "14 angående åldrarna. Visst har jag läst att dom kan bli 6-8 år, men att medelåldern var så hög tyckte jag lät lite optimistiskt…

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Adrina
0

Jag fick ett fel & det var också det med medelåldern Flört

Deluxray
0

Hade fel på burmåtten (Var helt osäker där) och om degusar var nattaktiva eller inte (Har läst att de är kvälls- och morgonaktiva, hade lite svårt att välja vilket då) Flört