Degus iFokus

Degus

Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 713 ggr
deedee
1

(K) Omplaceringshonor sökes!

Hej!

Det verkar som att jag kommer att behålla de två honor som jag räddade från avlivning i våras. Nu planeras ett burbygge (av stora mått!) och jag söker därför en eller två honor till att utöka gruppen med. Vill att det ska vara omplaceringar och inte ungar direkt från uppfödare.

Bor i Gbg

Mvh, Dorna

smurfan-13
0

Jag har ev 1 eller 2 honor till rätt hem. Men isf vill jag veta mer om hur buren blir, mått mm och hur planen ser ut om det inte skulle gå att få ihop honorna till en grupp.

Honorna som ev kan tänkas att flytta är Draken och Etti. De är inte särskilt handtama, då jag inte har någon tid alls över för dem längre. Draken har varit handtam (hon kommer fram o så, men tycker inte om att bli upplockad eller fångad som det är nu), medan Etti aldrig riktigt har fått någon hantering = hon kanske aldrig kommer bli riktigt handtam.

De har det bra här, så det finns inget akut över att de måste flytta. Men vi skulle vilja minska ner terrariestorleken i vardagsrummet och det går inte så länge alla degusarna finns kvar. Så till rätt hem kan dessa damer tänka sig att flytta. (Ev. bara Etti (vill egentligen inte släppa draken) om du bara vill ha en, men isf måste det finnas en god plan för hur man skall få ihop dem och vad man gör annars. Etti skall INTE sitta ensam!)

http://estrellados.webs.com/honor.htm

UlrikaD
0

#1 Draken och Cocos hade man väl lätt kunnat kidnappa hos dig. Så fina!Kyss

smurfan-13
0

#2 cocos släpper jag aldrig! Mysigare degu finns knappt & detta trots typ noll hantering det senaste året! Helsyster till Etti, men med Etti hade vi degu-vakt i över en månad när hon var liten och sen kom sonen min o tiden prioriterades till annat… :/

hhejlollo
0

Åh! *vill ha*

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Casiopeia
0

#0 Är det Boye och Hafez från Tigerharen? :)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

deedee
0

#1 Det är ingen brådska för mig heller så om du känner dig osäker så kan det vänta.

Nu verkar det som att burbygget kommer ligga längre fram i tiden då jag fick tag i en billig men okej bur (160x75x80 cm!).

Men som sagt: om det finns honor som behöver nytt hem så har jag utrymme för 1-2 st!

#0 Ja! Jag har varit jourhem åt dem :)

Mvh //D

Casiopeia
0

#6  Vad roligt att höra att det ordnade sig för dom! Jag var ju spekulant på dom tidigare i december, men så hörde jag att "hon som räddat dom" gärna ville behålla dom, så därför hittade jag några andra omplaceringshanar istället. :)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

deedee
0

Putt! :)