DeguUngar snart säljklara.
jag är en helt ny Degu- uppfödare som har 16 pigga småttingar.
Jag bor i kungsbacka och ungarna är nu 3 veckor, de är leveransklara runt v 12.
Jag kan tänka mig mötas i gbg eller liknande runt kungsbacka.
Jag söker även vita eller ljusbrokiga honor och om någon har en stor billig bur tillsalu ^^
Kramiz Beatrice
Min bror är eventuellt intresserad. Har du 2 hanar som inte är sålda än? Har du bilder på sötingarna?^^
Intressant att veta villa färger, var föräldrarna kommer ifrån, om dom har stamtavla, vilka färger föräldrarna har osv
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag ska fota och könsbestämma på fredag. som sagt har jag alla 16 kvar för de är inte leveransklara än. ^^"
Honorna het jag inget om, hanarna kommer från en uppfödare på landet. Jag har inga stamtavlor, men jag har sett till att inte inavla.
De är viltfärgade med vita tassar. halvtama redan nu och det är en dag imellan kullarna.
Fråga gärna om ni behöver mer info
Kan du inte lägga upp bilder på ungarna här i tråden? :)
Har du kollat ev sjukdomar?:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Vilka gullegryn! ^^ När är de födda?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
har inte kollat om degu har några genetiska sjukdomar, men de är friska, rena öron och klara ögon, tät och glansig päls.
De är födda 22-01-13 och är färdiga att hämta nästa vecka
#6 vad har de vuxna degusarna för relation till ungarna? :)
Ursäkta men jag måste bara fråga .. är det blixten som är i deguns öga på #6 eller är de en starr på gång? De kan ju bli så olika beroende på kamera och ljus :P
relation= mamma, moster, pappa.
Det är bara blixten tror jag för jag har inte sätt något, alla får sådana ögon i min mobilkamera.
kram bea