Degus iFokus

Degus

Etikett: köpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 863 ggr
[MioDio]
5

Vuxen önskar degus - småland

Hej!

Jag kan ta hand om ett par degusar som måste ha nytt hem. Jag ömmar för de djur som av olika anledningar måste omplaceras och jag bryr mig inte om utifall de är äldre.

Unga, gulliga djur är alltid lättare att hitta hem till men här finns plats till även äldre om behov finns.

Vuxen på 41 och det är jag som ska ta hand om djuren, inte mitt barn. Jag finns i Nässjö. 😉

MoaL
0

Det låter ju toppen. :) Det finns ofta många äldre degus som behöver hem, så det är ett väldigt fint erbjudande. Lycka till! :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Pigges mam
2

Hejsan!

Jag har en liten deguspojke som är 1 år o 2 månader. Han kan inte bo ihop med mina andra två deguskillar för då biter de ihjäl varandra. Har försökt många gånger men nu har jag gett upp. De bodde ihop alla tre när de var små ( en är lite äldre) men när den här  gossen blev könsmogen så rök de ihop så tussarna flög och de kan tydligen inte förlåta varandra.Den här lille stackarn sitter alltså själv i sin bur och ser inte ut som om han är speciellt nöjd med tillvaron. Han ser de andra två från sin bur och får ibland springa ihop med sin bror, vilket funkar. Han är tam och väldigt trevlig mot oss människor o tycker om att bli kliad.

Jag vill ju att han ska hitta en kompis eller kull som han trivs med. Jag tänkte att om du får tag i nån mer degus så kanske de kan passa tillsammans. Jag bor i Jönköping så funkar det inte så tar jag tillbaka honom.

Hör av dej om du är intresserad!