Skriker utan anledning
Nu har Kurre väckt mig två dagar i rad exakt klockan 6 på grund av att han har suttit och skrikit (osäker på om det är varningsskrik eftersom det har varit väldigt stilla på mitt rum). När man tar ut honom ur buren så lugnar han ner sig efter en stund, men så fort han är tillbaks i buren igen så börjar han på nytt.
Skrikandet har blivit värre sedan Sammy och Bilbo flyttade in, innan skrek han bara om mosters hund kom in i rummet.
Någon som har en förklaring till varför Kurre har börjat skrika så här?
En av mina gör samma sak fast runt fyra på natten. förstår inte heller varför..
Självfallet skulle Kurre bryta bandet då jag trodde att jag skulle få sova tills klockan ringer 05.40 och istället börjar han skrika klockan 5…
Konstigt att han skriker utan anledning. Coco gör det ibland, men då är det oftast för att någon främmande är med och hälsar på, till exempel min kompis :P Det kan vara fåglarna, som börjat vakna till liv nu. Eftersom att de låter väldigt lika (enligt degusarna) brukar råttorna vilja prata med dem. Det är antagligen för att fåglarnas sång låter mer för degun som ett rop på hjälp eller annat. Då kanske de vill rädda/fråga vad det är om och ropar tillbaka. Det är min teori. :P
Sjunger fåglar på natten? xp
Nu när det börjar våras börjar de ganska tidigt, ja
Jag är mest orolig över att Kurre inte trivs med småttingarna. Stundtals så tjafsar de men de sitter även och myser med varandra.
Han kanske fryser..?
Ännu en anledning till att be låtsaspappa att höja värmen i huset^^
jag tror mina låter för att brevbäraren smäller i dörren nere i trappen vid fyra tiden och de inte riktigt har vant sig vid ljudet än, då mina är ganska nya. Jag var inne och läste på degutopia att ljudet som de gör är för att något är/har varit oroligt i deras omgivning. Inne på Degutopia så kallar de ljudet för "bark" helt enkelt, det låter faktiskt som att de skäller och så lägger bak öronen (de ser super söta ut! men kl 4 är det lite jobbigt att inse att de är så söta)
Finns det något man kan göra åt det? Kurre var faktiskt tyst igår, men idag skrek han 1 min innan mitt larm ringde xp