Ena degun har avlidit
Hej. Jag är ny på denna sida.
Jag undrar ifall man kan skaffa en kompis till min snart 5 åriga degu Titon då hans bästis Penesiton har avlidit nyligen. Vad tycker ni som är degu-proffs? Det känns fel att han ska behöva leva ensam nämligen. Mitt andra degu par Mikki och Mimmi blev hela 11 år ❤️
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka
Hej och välkommen hit!:) Då degus är flockdjur så ska du ha dom minst två och två, alltså är det bra att skaffa en till. Det kan även vara bra att skaffa två bebisar då den äldre kommer gå bort innan dom små och då kommer du ha samma problem som nu. Däremot finns det knappt några på marknaden just nu:/ Jag och Johanna väntar en varsin kull ganska snart! Det kommer komma upp här så håll utkik!:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
#1 Tack För svaret. Det är verkligen intressant att läsa om allt här på degus iFokus.
Jag får hålla utkik efter bebisar så att Titon inte behöver vara ensam.
~~Hemlösa Katter i Nöd~~

#2 Det finns mängder med omplaceringsdegusar (både vuxna och ungar) i Kungsbacka! Kolla WolfFire93:s tråd!
#3 hon hade väl bara honor kvar vad jag förstog det som
Sajtvärd på degus.ifokus
än så länge har jag hanar också kvar, har inte fått något svar tillbaka.
mvh Bea
Då var det jag som missförstod!:)
Sajtvärd på degus.ifokus
#7 Vad fina dom är. Det är lite för långt att åka, då jag finns i Stockholm.
Kram
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
Jag har min "lilla" Plopp som är stor som ett hus och kommer få sina snart! Jag finns i Västerås:)
Sajtvärd på degus.ifokus
#9 Vi får hålla kontakten och se om jag har fått tag i bebisar tills din Plopp har fött. :) Västerås är ju inte så långt bort
~~Hemlösa Katter i Nöd~~