Skriker som galningar!
har två stycken pojkar i åldern 2 år. Dom älskar varandra och ryker sällan ihop. Men den ena har börjat skrika! Länge och väldigt högt så han väcker vår dotter på nätterna.
Det låter som han varnar för något. Han kan hålla på i en timme ibland, vi har försökt att flytta på dom, eller ta ut honom när han börjar för det är bara den ena som skriker.
Varför gör han så? Har kollat runt här men kan inte komma på vad det är.
Vad underligt det låter! Är det bara på nätterna han skriker så? Är det vid samma tid varje natt?
Var har ni deras bur? Har ni flyttat den nyligen? Hörs det något ljud på nätterna som skrämmer honom? Har ni några andra djur i lägenheten/huset?
Kan det vara så att han har "hjärnspöken" och tycker sig se otäcka saker under natten? Ni kan ju testa att ha igång en liten nattlampa åt dem så att det inte är nattsvart.
Det här var lite klurigt, jag har aldrig varit med om något dylikt själv. :P Jag hoppas att någon annan kan komma med fler tips eller teorier!
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Hej!
Har faktiskt varit med om samma sak! Jag hade två pojkar som då var mellan 2 och 3 år gamla. En av de kunde börja skrika utan någon anledning som jag kunde identifiera. Han såg inte heller panikslagen ut och kunde sitta och mysa med den andre och ändå fortsätta skrika. Det kunde pågå i en timme tills det blev tystare och tystare och upphörde - tills nästa gång. Ibland två gånger om dagen, ibland efter flera dagar. Aldrig på nätterna dock.
Har aldrig kommit underfund med vad det handlade om. Han kom till och med ut till mig och la sig tillrätta på mina varma händer och pep.
Något som jag funderar över nu när jag tänker tillbaka är att han dog rätt plötsligt. En dag var han pigg och glad på morgonen men kring lunch var han jättedålig och knappt kontaktbar. Veterinären kunde inte hitta något och gav honom stärkande medel plus vätska men han blev inte bättre. När han fick somna in kände veterinären att det var något knöligt i magen som inte hörde dit. Han kanske har haft ont och skrikit därför. Men det är inget som jag vet med säkerhet.
#1 har många bra frågor. Det är definitivt värd att undersöka detta vidare!
Lycka till!! 🙂
Och skriv gärna hur det går.
/Anne
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
Ser han bra förresten? Om de har katarakt kan de se spöken ibland.
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
Han ser bra, och det är alltid på dagarna han skriker. Ibland kan han se panikslagen ut och ibland sitter han brevid sin bror och myser men samtidigt skriker han..
Buren har stått på samma ställe i två år. En nattlampa har jag till dom, så nu skriker han inte på nätterna. Vi har två ökenråttor/gerbiler men dom säger ju inte så mycket ;)
På nätterna är det lugnt. Sambon jobbar nätterna och jag och dottern sover.
Knepigt det här..