Degus iFokus

Degus

Etikettmat-och-vatten
Läst 909 ggr
Roxie
0

Favoritgodis?

Vad har era degus för favoritgodis?

Mina brukar ibland få en varsin hasselnöt eller valnöt. De räcker med att de hör att jag öppnar just den burkan så står de båda två med tassarna på gallret och väntar. Eftersom framför allt hasselnöten är så hal och svår att få grepp om så kan jag inte ge dem nöten med mina händer, för det har hänt flera gånger att de är så hispiga och sugna att de slinter med tänderna på nöten och får tag på mitt finger istället, haha.

En annan sak som de gillar väldigt mycket är torkade örter och pressade ärtor (torkade). Prasslar jag med den påsen och inte är tillräckligt snabb att servera, så står Peavey och snurrar runt av sig själv. För det var med det godiset jag lärde dem sina konster :P

// Sofia

hhejlollo
0

Mina är helt galna i jordnötter! Alla utom minstingen som helst vill ha en flinga havregryn;)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

deedee
1

Havregryn! Finns inget som får dem att bli så oförsiktiga i sitt nafsande :)

Roxie
0

Havregryn har aldrig varit särskilt populärt här hemma. Men kanske ska prova igen :)

// Sofia

ähnchen
0

Brokkoli eller basilikablad är favoriterna här i huset. Så fort man skär något på skärbrädan kommer det hoppfulla pip från vardagsrummet 🙂

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Roxie
0

Mina pojkar äter inte ens färska grönsaker. Maskrosblad kan gå an, men allt annat totalratar de. Torkade örter/växter går bra!

// Sofia