Uppfödare?
Föder du upp degus och vill stå med på en uppfödarlista här på Degus iFokus? Då kommer det förhoppningsvis att bli lättare för intresserade att finna personer som eventuellt kan ha djur till salu, och för uppfödare att få sina djur sålda. 
Vill du stå med på listan fyller du i följande uppgifter och postar i den här tråden:
Namn på iFokus:
Bostadsort:
Kontaktsätt:
Föder upp:
På kontaktsätt kan du skriva "Endast PM" (till din iFokus-användare alltså) om du vill, eller så kan du även skriva din mailadress om du vill lämna ut den.
Telefonnummer tycker jag dock att du INTE bör lämna ut i ett öppet forum. Håll sådana uppgifter via mail/PM istället, för din egen skull. 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Namn på ifokus: smurfan-13
Bostadsort: Linköping
Kontaktsätt: PM eller via mailen på hemsidan
Föder upp: Uppfödningen ligger på is sedan sommaren 2011. Håll koll på hemsidan för eventuella kullar i framtiden. Hemsidan kommer uppdateras om/när en ny avelshane köps in och innan dess kommer det inga kullar!
Fokus i uppfödningen har varit trevliga djur och vittecknat.
Får man va med trots att man inte börjat avla ännu? Kommer antagligen en kull i sommar!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

#2 det finns så få uppfödare, så jag tycker klart du skall fylla i dig. Skriv bara att första kullen inte är född än, men planerad till sommaren 2012 :)
#3 Då gör jag de! Tack för svaret!
Namn på iFokus: hhejlollo
Bostadsort: Västerås, Västmanland
Kontaktsätt: PMa mig här på iFokus eller skicka ett mail till kristallens@hotmail.se
Föder upp: Jag planerar min första degukull till sommaren 2012. Färgerna jag satsar på är agouti, viltblå och vittecknat, men främst avlar jag på friska, välmående djur med ett bra temperament. För att se djur till salu och avelsplaner, titta in på bloggen/hemsidan på www.kristallens.blogspot.com
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Namn på iFokus: Midgårds
Bostadsort: Västerås men kan även leverera till stockholm utan problem.
Kontaktsätt: Via PM eller kolla min mail på www.midgardsgerb.webs.com
Föder upp: Jag är gerbil och deguuppfödare som har fött upp i alla fall gerbiler sen 2005. Har en lite skala djur i hemmamiljö och mitt främsta mål är att få trevliga och friska djur.
Jag har ett avelspar som sitter ihop och just nu väntar jag på att det ska bli något av parningarna. Efter sommaren kommer jag förhoppningsvis även ha fått in en ny avelshane.

#1 hoppas på 1-2 kull/ar i slutet av sommaren/början av hösten. Ta en titt på hemsidan för mer info och uppdatering!