Hur bor din degus?
Som rubriken lyder, hur bor era degus? Visa bilder & berätta gärna vad för saker du har stoppat ner i buren 
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Såhär bor min ensamma hona Iso, (egentligen är det min pappas djur men jag tycker att det bara är jag som verkar bry mig om henne…) Hon bor i en gammal bur som min pappa använde när han födde upp chinchillor på 70-talet alltså är den vääääldigt gammal, men den är väldigt tålig och har inga skador eller så. Förutom rost i botten.
Hennes vanliga hus i trä är helt nerkissat och hade börjat mögla på ovanvåningen så hon fick en skokartong tills jag gör en ny på träslöjden.
Fick lite inspration idag när jag läste leksaks/pyssel tråden här på degus.ifokus och jag gjorde en hängmatta av ett gammalt blått lakan, blev inte så bra men huvudsaken är att hon tyckte den var rolig & den gick inte och skada sig på.
Dem övriga sakerna i buren är bl.a. blått hjul som förövrigt är nyinköpt
(
) och bruna krukan är det sandbad i, samt toalettpapper man kan bita sönder, matskål, paprika-bit, hö, platta man kan stå på, träpinnar man gillar att halvsova på & vattenbehållare.
Glömde säkert något nu.. aja
Hur bor era gullisar?
Medarbetare på Degus

#2 shit, så där skulle alla degusar ha det! Har du byggt voljären själv?
#2 Wow, jättefint!
Medarbetare på Degus
#2 superfint! Hur stort är terrariet?
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej hej!
Så här bor mina tre deguskillar. Piff och Puff bor till höger och Flash till vänster. Detta för att Puff och Flash inte gillar varandra särskilt mycket…
/Anne
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

#3,4,5 Tack :) Terraiet är ca 150 x 65 och 100 cm högt. Har inte gjort det själv uta köpt det begagnat. Stortrivs verkligen med det, vilket även degarna tycks göra :) Tråkiga är att det är svårt att ta mysfoton på dem numera, då det inte blir bra bilder genom rutan och öppnar man så kommer de ju kutandes mot mig :P
#6 Vilken fin bur! :)
Är den 'hemmagjord' eller köpt?
Den ser ganska hög ut, då man ser soffan vid sidan av, så, hur hög är den?
#8 Tackelitack! 
De är hemmagjorda och 110 cm höga. Den vänstra är 60 cm bred och den högra är 100 cm. Och så är de 55 cm djupa.
Så fina burar/terrarium ni har. :P Själv har jag faktiskt inga bilder på mina degustjejers bur just nu, för den ser så himla tråkig ut. Det är dock en Ferplast Aria-voljär. Bilder kommer att komma. ^^
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Ni som har hyllor av trä osv, blir inte det väldigt äckligt efter ett tag? Hur rengör ni det? Eller byter ni ut emellanåt? Jag är lite intresserad ifall jag i framtiden skulle få för mig att bygga egen bur :P

Jag har hyllor som är utbutbara, men de håller ganska så länga om man ser till att skura dem regelbundet tycker jag. Jag skurar allt m vatten och såpa när jag städar buren och det brukar göra susen. Dock börjar de ju lukta efter ett tag ändå, men hyllorna de har nu har de nog haft ett år minst och de funkar fortfarande.
Samma här. Jag kan enkelt ta ut alla hyllor och skura dem rent. De är av basform som inte tar upp fukt. Materialet är inte det bästa att gnaga på så jag har satt aluminiumkanter runtom. Funkar jättebra!
Till Adrina, om du hänger upp hjulet i gallret lite högre upp tycker dom det är roligt att springa och kolla ut samtidigt :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

#16 Det funkar faktiskt super. Det är galler i taket o ena kortsidan och det verkar räcka. Det är ju en väldigt stor luftvolym i det. Har aldrig upplevt att det luktar nämnvärt när man öppnar buren o stoppar in huvudet. Dock kan det ibland kännas dammigt (främst då vi inte fått tag i bra hö) i luften, men det är inte så ofta.