Degus iFokus

Degus

Etikett: att-äga-degus
Läst 2059 ggr
Hiro
0

Hur mycket kostar det?

Hur mycket kostar det att äga degusar per månad?
Skriv gärna hur många degusar du har samt vad du köper :)

hhejlollo
1

Jag har 10 degus + 8 bebisar på 2 veckor. Jag blandar egen mat och köper stora säckar, handlar ungefär var tredje månad och då går det på ungefär 500:- :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Hiro
0

Oj! Trodde det skulle vara så mycket dyrare :o haha

smurfan-13
1

Driftkostnaden för degus är ju inte så hög, utan det är ju inköp av vettig bur som kan kosta en hel del slantar.

Har 5 degus, köper strö för 150:- varannan månad, höet kostar väl ca 150:- i månaden och sen det lilla kraftfoder de får köper jag i 10 kg säck för 200:- & den räcker nog i ca 6 mån skulle jag gissa. Grönsaker o sånt får de av det vi köper hem till oss, så där har jag inte koll på vad kostnaden blir. Nu denna årstiden plockar jag det mesta grönt ute + drar ner på höet i förmån till färskt gräs.

Hiro
0

Okej :)

ähnchen
0

Det som kan sticka iväg är eventuella kostnader för veterinär. Man hoppas ju alltid att det inte behövs men får inte utesluta det. Har varit hos vet med mina av olika anledningar och det kostade mellan 1000 och 2000 kr per besök. Det går att försäkra sina degus men jag har dålig koll på hur mycket det blir då och vad självrisken är. Någon annan här som vet?

Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.